جهیزیه

ساخت وبلاگ

کفش دامادی : راهنمای خرید کفش داماد

درست مانند مدهای مربوط عروس، مد داماد در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده‌است و اکنون انتخاب زیادی از سبک‌ها برای مردان وجود دارد. البته انتخاب لباس یک قدم بزرگ در روز عروسی شما است، اما کفش‌های عروسی نیز بسیار کلیدی هستند.

جهیزیه...ادامه مطلب
ما را در سایت جهیزیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهروماه jahizie بازدید : 217 تاريخ : دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت: 17:15

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دختر جوان با همدستی دو پسر دست به آدم‌ربایی زد و حالا خودش را در برابر مجازات سنگین زندان می‌بیند. گروگان فریب وسوسه‌های زنانه را خورد و با پای خود به کمین آدم ربایان رفت

جهیزیه...ادامه مطلب
ما را در سایت جهیزیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهروماه jahizie بازدید : 288 تاريخ : سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت: 23:55

اگر شما نیز قصد خرید یخچال فریزر دارید اما نمی دانید چه یخچالی به چه امکاناتی برای شما مناسب تر است ابتدا شما باید یک سری اطلاعات اولیه کسب کنید و سپس اقدام به خرید یخچال کنید پس در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا کارشناسان ما به شما بگویند چه یخچالی مناسب شما است.

هدف از این مقاله چیست، ما در این مطلب می­خواهیم به شما بگوییم که :

چه عواملی را باید در انتخاب یخچال در نظر بگیریم؟ یخچال خارجی بخریم یا یخچال ایرانی ؟ یخچال ساید بهتر است یا یخچال دو قلو؟ معتبرترین برند ها در زمینه یخچال کدام ­اند؟  ساید با دوقلو چه تفاوتی دارد؟  هر کدام از انواع یخچال چه مزیت­ هایی دارنند؟ و …

بهترین سری یخچال کدام است

یخچال فریزر یکی از آن ابزار هایی است که قطعا در هر خانه ای وجودش ضروری به نظر می رسد. وسیله ای بسیار مهم و حیاتی برای هر خانه و خانواده ای. و حتما می دانید خرید این ابزار لازم و ضروری خیلی هم ساده نیست و شما باید دقت زیادی را به خرج دهید تا یک محصول با کیفیت و با قابلیت های مناسب با خواسته  خودتان بیابید. یخچال­ ها در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند. و شاید همین دلیل باعث شود، ذهن بسیاری از مشتریان مشوش شود و باعث گیج شدن آنها در انتخاب گزینه مد نظرشان شده باشد.

اگر شما هم قصد خرید یخچال را دارید؛ در این مطلب سعی شده است پارامتر هایی را در اختیارتان قرار دهیم که با به کار گرفتن آنها بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

انواع یخچال ­های موجود در بازار

یخچال­ های کوچک

یخچال کوچک یا یخچال مجردی این یخچال‌ ها با نام‌ های دیگری مثل “کامپکت” یا “هتلی” هم شناخته می ­شوند، برای دفاتر اداری یا خوابگاه‌ های دانشجویی مناسب  هستند. قیمت این یخچال­ ها کم است و فضای خیلی کمی هم اشغال می‌کنند. و البته سر‌و‌صدای زیادی دارند و کیفیت ساخت شان پایین است.

این یخچال‌ها برای فریز کردن مواد غذایی و آب معمولا یک قسمت هم یخدان دارند که می‌توان از آن استفاده کرد. البته برای موقع ضروری خوب است. و در طولانی مدت به سبب یخ­زدگی مواد غذایی مناسب نیست.

یخچال های معمولی

این نوع یخچال ها اندکی امکانات بیشتری نسبت به قبلی ها دارند. و البته به نسبت مینی ها کیفیت ساخت شان بهتر است. و سروصدای زیادی هم ندارند. هرچند که به دلیل یخ زدگی بیش از حد مواد غذایی نباید در طولانی مدت غذا را داخلشان نگه داشت.

یخچال های دو قلو

بعضی ها براین باورند که یخچال‌ فریزر دوقلو به‌عنوان زیرمجموعه‌ایی از یخچال‌ فریزرهای ساید بای ساید  است. این نوع از یخچال ها دارای دو قسمت مجزا، یکی برای یخچال و قسمت دیگر برای فریزر است؛ که از این دو بخش می‌توانید به‌صورت جدا از هم یا به ‌صورت چسبیده و مانند یک یخچال ساید استفاده کنید.

هنگام خرید هم می‌توانید هر کدام را جداگانه بخرید و استفاده کنید و یا در کنار هم از یک مجموعه یخچال و فریزر استفاده کرد. با کنار هم قرار دادن یک دستگاه یخچال و یک دستگاه فریزر، یک یخچال فریزر دوقلو خواهید داشت. که در واقع هر کدام یک دستگاه مستقل خواهند بود.

این نکته را هم اضافه کنیم که در عمل نیاز نیست شما دو دستگاه به صورت جداگانه بخرید و سپس هنگام استفاده سر هم کنید. چون شرکت تولید کننده هر دو محصول را در قالب یک پکیج یا محصول واحد ارائه می دهد. البته این کار مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در ادامه اشاره می کنیم.

بهترین مارک یخچال فریزر چیست اگر شما نیز می خواهید با بهترین برند های تولید کننده ی یخچال فریزر در دنیا آشنا شوید مقاله ی زیرا که با رنگ آبی مشخص شده است را حتما مطالعه کنید.

یخچال فریزر های ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید مدل‌های بزرگی هستند که توسط یک خط عمودی یخچال در یک سمت و فریزر در سمت دیگر از هم جدا شده اند. این مدل‌ها به دلیل زیبایی طراحی شان و کیفیت ساختشان محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده اند. و معمولا تازه عروس ها برای تهیه جهیزیه این مدل را ترجیح می دهند.

 چه نکاتی را هنگام خرید یخچال باید در نظر داشت؟

قیمت یخچال چقدر است و شما چقدر هزینه می کنید

بیشتر افرادی که قصد خرید یخچال دارند دقیقا نمی دانند چه مقدار می خواهند یا می توانند هزینه کنند. بنابراین قبل از هر نوع بحث و بررسی ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید. برنامه ریزی قبل از خرید این مزیت ها را دارد:

  1. پروسه خرید شما طولانی نمی شود.
  2. بعد از مشخص شدن مقدار پولی که می خواهید هزینه کنید طبیعتا برخی از گزینه ها حذف می شوند.
  3. خرید شما در زمان کمتری صورت می گیرد و هنگام خرید دچار سر در گمی نمی شوید و نیاز نیست در فروشگاه و هنگام خرید دنبال دودوتا چهارتا باشید.

نیازهایتان را الویت بندی کنید

تعداد افراد خانواده را در نظر بگیرید چون مهم است که برای یک خوانواده دو نفره می خواهید یا برای خوانواده چهار نفر.

به میزان استفاده و ظرفیت یخچال ها توجه داشته باشید.

به نوع چیدمان و طراحی آشپزخانه تان توجه کنید.

به علائق تان هم تا حدی اهمیت بدهید. مثلا در انتخاب یخچال شکل ظاهری و رنگ مورد نظرتان را سهیم کنید.

در انتخاب موتور یخچال بیشترین دقت را نمایید

چون اصلی ترین قسمت  یک  یخچال موتور  یا همان  کندانسور یخچال است؛ ، از این جهت باید بیشترین توجه را به کیفیت موتور آن داشته باشید چون در صورت انتخاب اشتباه دچار دردسری بزرگ خواهید شد.

به برچسب انرژی توجه ویژه ایی داشته باشید

انرژی روز به روز گرانتر می شد بنابراین بهتر است به دنبال مدل هایی از یخچال های فریزر باشید که دارای برچسب انرژی رده A و بالاتر باشند. یخچال هایی که قسمت فریزر آنها در قسمت پایینی شان قرار دارد معمولا بهترین بازده انرژی را دارند. دومین جایگاه مربوط به یخچال فریزر هایی است که فریزر آنها درقسمت بالا قرارگرفته است. و در آخر هم یخچال های ساید بای ساید جزو محبوب ترین ها قرار می گیرند.

خارجی یا داخلی؛ کدام بهتر است؟

برند های مختلفی در بازار چه خارجی و چه داخلی وجود دارند. و همیین کار را برای انتخای سخت می کند. چون کیفیت مجصولات داخلی بسیار پیشرفت کرده است و پا به پای مجصولات خارجی می آیند و حتی برخی مواقع کیفیت شان بهتر از نمونه خارجی اش است. بنابراین این تفکر که خارجی ها همیشه بهترین ها را ارائه می دهند را دور بریزید و واقع بینانه تر به موضوع بیاندیشید.

گارانتی یا خدمات پس از فروش یخچال

حتما به گارانتی و خدمات پس از فروش خیلی بها دهید. و بیشترین اهمیت گارانتی هم مربوط به موتور یخچال است. هر چند که گارانتی قطعات الکتریکی هم نمی تواند بی اهمیت باشد.

برای اطمینان از خدمات پس از فروش حتما از مراکز معتبر فروش استفاده کنید. نه از جایی مثل بانه که نمی توانید مطمئن باشید.

رنگ بندی بسیار مهم است

چون رنگ بندی یخچال ها در تفاوت قیمت آنها تاثیر دارد، از این جهت باید مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید. سفید معمولا ارزان ترین رنگ بوده بعلاوه زیبایی خاصی هم دارد. رنگ های دیگری مثل سیلور یا نقره ایی نیز طرفداران خاص خودشان را دارند و البته کمی گران تر اند.

در انتخاب لوازم خانگی سعی کنید به ست بودن و یا حداقل متناسب بودن محصولات توجه کنید.

ظاهر یخچال مهم تر است یا باتن آن

در هنگام خرید یخچال به کارایی و امکانات یخچال مورد نظر خود بیش از هر چیز دیگری توجه کنید و به دنبال تجملات نباشید.

روش های نگهداری از یخچال‌ها

  • برای اینکه یخچال تان همیشه سالم بماند و عمر بیشتری داشته باشد موارد زیر را رعایت کنید:
  • لوله‌های پشت یخچال را حداقل سالی یک بار تمیز کنید؛ و اجازه ندهید گرد وغبار به تدریج به آنها آسیب بزند. این کار باعث می شود هوا بین لوله‌ها بهتر انتقال پیدا ‌کند.
  • از محلول آب ولرم و جوش شیرین برای شست ‌و شوی جداره‌های داخلی یخچال ها و فریزر ها استفاده کنید. ابتدا این محلول را را روی یک اسفنج بریزید و پس از تمیز کردن دیواره‌ها، با یک پارچه نخی آنها را کاملاخشک کنید
  • اجازه دهید بعد از هر بار شستن، یخچال یا فریزر چند ساعت بصورت خالی کار کنند تا دمای داخل آنها یکنواخت شود.
  • هر چند وقت یکبار لبه‌های پلاستیکی کناری یخچال را کنترل کنید و اگر قسمتی از آن پاره یا جدا شده بود، برای تعویض و تعمیر‌شان اقدامکنید.
  • برای اینکه بوی غذاهای شما در فضای یخچال پخش نشود مانده غذا را در یک ظرف در دار و سپس در یخچال نگه داری کنید.
  • برای اینکه نوسانات برق و لوزام الکترونیکی و کلا برقی از یک محافظ برق مطمئن استفاده کنید.
  • درب یخچال را زیاد باز و بسته نکنید و به کودکان دلبندتان هم این مورد را یادآوری کنید.
  • برای تمیز کردن یخچال‌ ها و فریزر ها اشیاي نوک تیز و پودرهای شوینده به‌کار نبرید.
  • سعی کنید تا حد امکان از فریز کردن مواد غذایی جلوگیری کنید. و تا می توانید محصولات تازه و ارگانیک استفاده کنید.
  • سایز یخچال ها

    یخچال فریزر های ساید بای ساید معمولا در اندازه های نسبتا کوچک تری نسبت به یخچال های دو قلو تولید می شوند.

    اگر شما نیز می خواهید سایز انواع مدل های یخچال فریزر را بدانید همکاران ما در مقاله ی زیر به صورت کامل به بررسی سایز انواع یخچال ها پرداخته اند.

  • ظرفیت

    یخچال فریزر های دوقلو ظرفیت بیشتری به خصوص در قسمت فریزر دارند. و اگر فضای داخل یخچال و فریزر شماکافی نیست، پس یک دوقلو می تواند نیاز شما را پاسخ دهد.

    حمل و نقل

    چون قسمت یحچال و فریزر در یخچال های دو قلو جدا می شود جا به جایی آن نیز راحت تر است.

    زیبایی

    این مورد تا حدودی به خودتان بستگی دارد. ولی معمولا یخچال های ساید زیبا تر و ظریف تر طراحی شده اند.

    مصرف برق

    یخچال فریزر های دوقلو چون دو دستگاه مجزا هستند بنابراین از دو موتور مستقل برای هر بخش یخچال و فریزر استفاده میکنند؛ که موجب مصرف برق بیشتر می شود.

    استفاده به صورت جداگانه

    در ساید امکان جدا کردن یخچال و فریزر از یکدیگر وجود ندارد و اگر بخواهید مثلا از یکی در آشپزخانه و دیگری در اتاق یا انباری به صورت مستقل و جدا استفاده کنید تنها یخچال دوقلو این امکان را برای شما ایجاد می کند.

    قیمت انواع یخچال فریزر

    معمولا سایدها گرانتر از یخچالهای دو قلو هستند.

    اگر شما نیز می خواهید از قیمت های انواع مدل ها و برند های یخچال فریزر مطلع باشید می توانید بر روی لیست قیمت یخچال فریزر که در پایین با رنگ آبی مشخص شده است کلیک کنید تا قیمت تمامی برند های یخچال فریزر را در اختیار داشته باشید.

  • منبع

جهیزیه...
ما را در سایت جهیزیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهروماه jahizie بازدید : 338 تاريخ : يکشنبه 31 شهريور 1398 ساعت: 21:20